Sewery online są dostępne dla każdego posiadacza DCS World. Na niektórych serwerach stawiane są wymogi, niezastosowanie się do nich powoduję usunięcie pilota z brakiem możliwości powrotu. Dotyczy to w szczególności nieodpowiedniego zachowania w stosunku do innych współuczestników zabawy. Większość serwerów wymaga posiadania SRS oraz podstawowej wiedzy z zakresu użytkowania radia w strefie lotniska, oraz poza nią. Oczywiście są też serwery oferujące, bezkrytyczne strzelanie do wszystkiego, co się rusza, co raczej nie ma nic wspólnego z symulacją. Dobre serwery posiadają misję dla każdego typu maszyn, zadania są zróżnicowane, jak i warunki atmosferyczne. Serwery z hasłem są przeznaczone dla zamkniętych grup i raczej nie ma możliwości wejścia bez zaawansowanej procedury wejściowej. Dodawane są misję tylko dla określonej liczby maszyn i wykonujące założony scenariusz.
UWAGA-wszystkie serwery 304 są postawione na najnowszej wersji Openbeta.
Nie będziesz już więcej latał sam
Menu podstawowe multiplayer zawiera informację dotyczące aktualnie dostępnych serwerów. Mamy możliwość wyszukiwania po nazwie oraz logowania po IP. Możemy także dodać serwery do wyświetlania na początku listy, poprzez dodanie gwiazdek. Widoczność serwerów jest uzależniona od posiadanej wersji DCS, są aktualizowane na bieżąco i jeżeli danego nie ma na liście, prawdopodobnie wersją nie zgadza się z posiadaną przez zainteresowanego.

Wybranie jednego z serwerów daję nam możliwość odczytania podstawowych wiadomości dotyczących serwera. Nie zawsze te dane są umieszczane to jest zależne od twórcy serwera.

Po załadowaniu serwera mamy możliwość wybrania dostępnych slotów, lista aktywnych dla nas jest podświetlona. W opisie slotów z reguły mamy podane stan maszyny oraz lotnisko lub farp bazowy. Niektóre sloty mogą być warunkowo niedostępne, co objawia się odpowiednim komunikatem na czacie.




Serwery VFW-304
Misje na serwerach mają swoje opisy na mapie F10, mamy oznaczenia tankerów oraz stref dla walk powietrznych, treningowych A2A czy A2G. Widoczność jednostek jest ograniczona do danej koalicji. Przed wejście na serwer mamy do wyboru sloty maszyn Cold lub Hot w nazwie jest też określenie miejsca parkingu przed startem. Serwery różnią się rodzajem misji oraz mapami. Na serwerach 304 obowiązuje kultura oraz zasada niestrzelania do swojej koalicji.

304 *www.dcs304vfw.pl* S01

Serwer online 24/7, mapa podstawowa.
Posiada strefy do walk PvP, BvR oraz treningowe. Są podzielone na:
A2A, strefy walk powietrznych z maszynami sterowanymi przez komputer AI.
A2G, jednostki naziemne
Strefy te mają różny poziom trudności, odpowiednie dla każdego poziomu zaawansowania. Serwer posiada też możliwość przejmowania lotnisk oraz wydarzenia losowe.

Opis misji na serwerze 1
Cele naziemne są odpalane przez menu radiowe F10, jeżeli były wcześniej już uruchomione to pojawi się komunikat, że działają. Jednostki nie odnawiają się ponownie automatycznie, trzeba je uruchamiać po zniszczeniu.
A2G#1-MM10
Jednostki: ZSU-23-4, ATZ-10, BMD-1, T-55
ML08
Jednostki: SA-8 Osa, Truck Arm`d, Bunkier, T-71B
A2G#2-Gori.
Jednostki: ZSU-23-2, Grad-122, Truck AZT-10
A2G#3-LL03.
Jednostki: SA-6 Kub
A2G#4-GF32.
Jednostki: SA-6 Kub
A2G#5-Lotnisko Kutaisi i okolice.
Jednostki: SA-19, ZSU-23-4, T-72B, Bunkier, Truck Ural
A2G#6-LM08, Jtac "Chevy-1" 236.000 MHz.
Jednostki: BMP-2, T-55, Bunkier, Truck Arm`d
A2G#7,#8--Konwój z północy do miejscowości Dzhvari, Uwaga przyjazne jednostki w miejscowości.
Jednostki: ZSU-23-4, BMD-1, T-72B
Air support, 235 MHz, Laser:1678.
Menu F10, po wykryciu celów "Eagle Eye"
A2G#9-Atak na farp London, konwoję z różnych kierunków.
Jednostki: BTR-80, BMD-1, T-72B, Cvozdika 122mm, Truck Arm`d.
A2G#10-Jtac1, Blue Recce 234.000 MHz.
Jednostki: ZU-23-2, Truck Ural-375, Bunkier.
A2G#11-Przejęcie lotniska Sukhumi.
Jednostki: ZSU-23-4, ZSU-57-2, T-55, Truck Arm`d, ATZ-10.
A2G#12-Cele treningowe.
Jednostki: Track, BMP-80.
A2G#13-Cele WWII.
Jednostki: Track
A2G#14-Cele statyczne.
Jednostki: Track, Budynki

Dwa obszary do ataków powietrznych oraz naziemnych.

304 *www.dcs304vfw.pl* S02
Serwer online 24/7, mapa podstawowa. Misja "Foothold"
304 *www.dcs304vfw.pl* S03
Serwer online 24/7, mapa Zatoka.
Utrzymanie przewagi powietrznej nad obszarem półwyspu arabskiego należącym do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Eliminacja sił ISIS operujących w rejonie miasta Al Dhaid.
Eliminacja wrogich sił lądowych po obu stronach konfliktu.
Szczegóły w odprawie.
304 *www.dcs304vfw.pl* S04
Military compound - misja testowa połoczona z przejmowaniem lotnisk.
A2G-1(Pozycja randomowa)
Jednostki:
ZSU-23-4, ZSU-57-2
BMD-1, ATZ-10, T-55, BTR-80, Truck Ural
A2G-2(Pozycja randomowa)
Jednostki:
ZSU-23-4, ZSU-57-2
BMD-1, ATZ-10, T-55, BTR-80, Truck Ural
ZSU-23-4 w ruchu
A2G-3(Pozycja randomowa)
Jednostki:
BMD-1, ATZ-10, T-55, BTR-80, Truck Ural
A2G-4(Pozycja randomowa)
Jednostki:
ZSU-23-4, SA-8
BMP-1, ATZ-10, T-72B, BTR-80, Truck Ural
A2G-5(Konwoje)
Jednostki:
ZSU-23-4
BMP-1, ATZ-10, T-55, BTR-80, Truck Ural
A2G-6(Konwoje)
Jednostki:
ZSU-23-4, SA-8
BMP-1, ATZ-10, T-55, BTR-80, Truck Ural
Sead-1
Jednostka SA-6
Sead-2
Jednostka SA-11, SA-15
A2G-WWII-1
Jednostki:
LARC-V, KS-19, PT-76, ATMZ-5
Ship-1
Jednostki:
Nieustrashimy, Razky(w ruchu)
A2G-TS (Strzelnica), menu F10 - On the range
Działko bilbordy wejście kierunek 024`
Bomby PAD Single wejście kierunek dowolny
A2A - LOW
Maszyny nie uzbrojone
2A - HARD
Maszyny uzbrojone
Instrukcja wywoływania jednostek
Każdą jednostkę zaznaczona odpowiednio A2G.., A2G#.., A2A..., wywołujemy przy pomocy menu radiowego.
Menu nie może być nastawione na dolną częstotliwość. Przechodząc do menu "Other..."

Następnie wywołanie odpowiedniego podmenu "Dodatki...".

Pod F2-F5 mamy odpowiednie menu dla każdej kategorii zależnie co w danej chwili chcemy uruchomić.

Jeżeli grupy wroga były już wcześniej wywołane przez innego pilota, pojawi się odpowiedni komunikat. Jednostki można wywołać ponownie po zniszczeniu poprzednich, nie dotyczy to
jednostek powietrznych, które po uruchomieniu nie wymagają już ponownego.




